ads

Thursday, March 26, 2009

Denggi

Semalam petang pihak kem kesihatan dtg buat operasi 'meyembur asap' kwsn umah kami.sbb neighbour dpn umah kami da kene admit hosp coz of denggi.slalu juga ade kes kwsn nih.uish ku risau betul.mintak dijauhkan lah dr kami..skang ku mmg takut bukak tingkap.sume kututup rapat.ku pasti jua tiada air bertakung2 tu..ku takut2..
FYI,tanda-tanda demam denggi nih bergantung kepada usia pengidap tersebut. Pada bayi atau kanak-kanak ciri utama ialah ruam yang disertai oleh demam panas. bagi orang dewasa dan remaja pulak demam kuat yang muncul dengan tiba-tiba yang berlangsung selama 2-7 hari, sakit kepala, sakit di belakang mata, sakit otot dan sendi yang diikuti oleh ruam yang timbul pada hari ke3-4. Bintik-bintik merah di bawah kulit juga boleh didapati.
Selain bole meragut nyawa kita.Denggi ni boleh downkan economy negara tau.pelancong takut dtg Malaysia.mmg bahaya betul denggi ni.sbb tula uncle kesihatan slalu dtg menyembur sana sini merata tempat.TQ uncle! :)


baby nangis, terkejut bunyi machine gun kuat sgt..

pakai mask, manyak asap busuk

ummi tahan nafas jer..


hik hik hik

4 comments:

mummy_adam said...

comey nyer.. seindah nama nyer..

Ummi Salsabila said...

mummy adam - tq, adam pon comey jugak..

ibu_arifa said...

baiknyer dia..tak kisah pun kena pakai mask tu..mantain cute lak tu..geram jer tgk.

Ummi Salsabila said...

ibu arifa,dia br bgn tido ms tu..stil blur lg.wat pape pun wat slumber je..hehe