ads

Sunday, April 26, 2009

Beautiful Girls Award *ambik ye*


alololoooo..cutenye katun pompuan2 nih..rase nak geget2 je.huhu

toche.thanks a lot to ummiesya coz bg award yg cute nih.

Syarat2 menerima award ini:
1. Pastikan jantina anda ialah perempuan
2. Copy badge sebagai award anda
3. Nyata 7 sebab kenapa anda bangga menjadi perempuan

No 1 – syarat pertama mmg la ummi da memenuhi..dah pasti.huhu.
No 2 – Dah letak award dengan bangganya lagi..
No 3 – Alamak..award ni kena ade sebab la pulak..7 pulak tu... sbb2 nya are:
1)sebab wanita dapat melahirkan anak.this is fact.laki bole ke.lainla if kuda laut,yang melahirkannya memang jantan! huhu..
2)sebab wanita boleh breastfeeding.setiap titis susu yg diberi mendapat satu pahala.*mashaAllah*
3)sebab wanita mengalami haid & nifas.dapat cuti tau! specialnye! hihi.
4)sebab wanita ditakdirkan hidup lengkapi melengkapi org laki.cuba sambung ayat ni, disebalik kejayan seorng lelaki/suami, berdiri seorang.....???wanita jugak kan??
5)sebab wanita seorang yg mulia di sisi Islam.doa seorng ibu sgt2 makbul & syurga pula di bawah tapak kaki ibu..setiap yg kita lakukan sbg wanita,isteri,& ibu dpt pahala dr Allah swt.
6)sebab wanita solehah ialah perhiasan paling indah didunia. Allah menjadikan wanita mmg indah lagi menyejukkan mata sang suami..
7) sebab wanita adalah tiang negara (hadis).sebab ibu ialah guru pertama & terbaik buat anak2nya.
Maka dengan ini juga, ummi akan memberikan award termasuk la soalan-soalan diatas to kawan2 ummi yg chantek2 sume-amirah-kak as-yatie chomeyl-momma mia-ummi khayra-ummi abdullah syakir-kak dinie-ibu dalila-mummy adam-fara adura-dr hanim-nieda mom to be-cikgu jane-kak yong-padnani-suziey-zuhaini-mommy melly-yanadzul-jiey @mama rayyan-mama emma-elyn-mama qaisara-mama auni-ummi balqis-mama danish-ibu aqil&aqilah-ummi zara-ummu imtiyaz-yulia-nieza-Gie nureen~pada yang dah wat tu tak yah la wat lagi k..sian korang kena fikir lagi..~
p/s: ummi BAHAGIA menjadi wanita kerana sebagai isteri dicintai oleh suami dan sebagai ibu disanjungi oleh anak-anak( anak2? yelah mestilah,insyaAllah...)

8 comments:

[-suziey-] said...

alhamdulillah syukur kita menjadi wanita..wanita sgt mulia disisi Allah dan disebbkan kemuliaan itu sgt byk kelebihannya...smoga kita menjadi wnita solehah:)

kakyong said...

salam UmmiSalsabial..
sungguh bersyukur dilahirkan sebagai wanita.. ok, daku masuk list dulu yer..

Ummi Salsabila said...

suziey ~ *alhamdulillah*..yes,wanita solehah..:)
kak yong ~ ok,nnt buat yer kak yong

PadNani~~{@ said...

Salam Ummi Salsabila,

Ku juga sangat bahagia dan bersyukur kerana ditakdirkanNya menjadi wanita, ibu dan isteri..sungguh kita sangat bertuah=)
All d best to all mommies n wifeys!!!

many thanks for d award ye..suka sgt *_*

AkMa said...

dapat award pun kena jawab soklan..heheh

Ummi Salsabila said...

padnani ~ yup,sgt bertuah kn.ur welcome.:)
Akma ~ aah,tula psl.dipersilakn ambik & jwb ye..

yatie chomeyl said...

tenkiu bagi award kat mak buyung :)

Ummi Salsabila said...

yatie chomeyl ~ ur welcome mak buyung..hehe