ads

Wednesday, December 22, 2010

Hasil atau jual?


Assalammualaikum wbt

Salam Sayang semua,

Sekarang ramai mommies yang berniaga samaada full time atau pun part time.atau ada yang sedang planning untuk buat side income dengan berniaga.apatah lagi bisnes online.ramai yang jadi wahm,soho,yang baru2 saya dengar wohowo ( istilah bagi work at home working mom) untuk tingkatkan ekonomi keluarga masing2.

Hasilkan produk sendiri atau jual produk orang?mana satu yang lebih baik?

Sebelum ini saya hanya biasa menjual produk orang.Dari dulu saya berniaga dengan jual produk orang.ya, saya tiada produk sendiri.

Ada yang lebih berpendapat lebih baik Ada produk sendiri.tapi untuk hasilkan produk sendiri perlukan modal yang banyak Dan risiko yang tinggi.bestnya kalau hasilkan produk sendiri..;)

Ada juga yang berpendapat jual produk orang dulu utk dapatkan modal.tapi jual produk orang untung sikit. kalau jual dlm kuantiti yg banyak,banyaklah dapat.tak pe,Biar sikit tapi berhasil.betul tak? Sikit sikit lama2 jadi bukit.

Kalau nak bisnes mesti kena Ada modal.takde modal,takde bisnes.takde modal,buat pinjaman.tapi tak sukalah pinjam2 ni.kalau bisnes online boleh buat pinjaman ke?

- Posted using BlogPress from my iPhone

7 comments:

Izan Ishak said...

salam US, kalau dpt hasilkan produk sendiri mesti best kan. tp kena buat perancangan yg baik sblm mulakan semua tu. lagi satu kena ada minat yg mendalam.. insyAllah semuanya berjalan lancar ~

alinalan said...

stuju dgn Izan tuh. Buat apa pun mesti ada minat baru passion nak berniaga tuh datang!

firahadifa said...

nak buat product sendiri bukan senang , tapi kalau mmg rezeki kita insyaAllah bile product tu bagus dan dapat sambutan ,...kite akan dapat hasilanya .. :)

Nadiah Sidek said...

kalau ada produk sendiri, tu 1 kelebihan la. both pun ok. cuma kalau baru2 nak berjinak2 dgn bisnes, jual dulu la produk org. dari situ boleh belajar psl bisnes & marketing sambil2 tu boleh kutip idea. bila budget dah cukup, ada perancangan rapi, boleh la hasilkan produk sendiri. just my 2 cents ;)

Ummi Shira (AshAnas) said...

tu la odah... shira pun cdg jual barang org dulu... belajar selok belok bisnes ni dulu, kumpul modal... bila ada peluang nanti, teringin gak jual produk sendiri...

Ummi Salsabila said...

Terima kasih semua kerana prihatin ;)
sgt hargai!
Semoga Allah permudahkan semua urusan kita..

Unknown said...

odah,
kalo betul cara marketing, & ade permintaan memang berbaloi.. x kiralah produk org @ produk sendiri... tp dah pastilah produk sendiri untung lebih.. modal & usaha jua kena lebih..

odah nak bisnes apa pulak ni...? semoga berjaya ya..


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers