ads

Friday, October 1, 2010

Coretan Eid Mubarak 1431H - Syawal ke 3 dan 4

Cerita Syawal 3 kami beraya ke kampong sebelah my dad dan hubby pula.Ayah orang kampong sebatu.Mak mentua pula asal Sg rambai, tapi lepas kahwin terus menetap di KL.Bila ada jodoh kami, mulalah sedara mara,orang-orang tua dari kampong dua belah bertemu.Rupa-rupanya arwah atuk saya dan arwah nenek hubby ada pertalian.Puas mereka terangkan pada kami.kira sedara jauhlah.Ummi pun tak tahu macam nak eloborate sedara camna..

Dah kahwin, baru kami tahu.Oh,kira kita ni sedara lah ek.Kelakar juga.Haha.Tulah,golongan yang muda-muda ni bukan kenal sedara sgt.Sebab tulah kita kena ajar anak-anak bergaul dengan saudara mara.bawak anak-anak beraya jumpa saudara mara.Kalau tak, terputus terus..Sedara sendiri tapi tak kenal.Tahu-tahu jadi partner pula.Tapi dah jodoh,tak kemana. Allah jua yang menentukan semuanya…


So,Raya ke-tiga kami beraya ke rumah pusaka di sebatu,sekitar sg rambai,dan serkam.



Salam ummi.minta maaf ampun semua.:)


Gigitan nyamuk masih kelihatan.Kesian dia.

Bersungguh makan muruku.Her favourite!

Geramlah tengok adam ketawa!

Gembira bermain bersama sepupu.


Di serkam,sedap betul ditiup angin pantai.Tertidur dengan lil adam.


Anak-anak buah rajin melayan adam dan aufa.


Again and again!.suka sangat rumah kampung! nampak tak ada gasoline kat belakang?

Nanti Aufa dan adam dah besar,ada lagi tak rumah kampung camni?...


Syawal ke 4, tibalah masa untuk bertolak balik ke KL semula.sempat bergambar dengan nenek saudara hubby.

4 generasi.nenek,Mak mentua, Hubby dan kids.

On the way,singgah ke mydin melaka.Niat sebenarnya nak makan RFC, Radix fried chicken.

2 tahun lepas,ummi lahirkan aufa pada syawal ke 4.Happy 2nd Birthday sayang.kami belanja makan ayam goreng dulu la ye.

RFC is over my estimation.Tumpang bangga anak melayu kita apatah lagi orang Islam boleh bersaing hebat begini.

Yum yum yum.RFC is sooo yummy! Gambar ayam tak sempat ambik.sebab dah kelaparan.tapi rasa,harga dan kualiti sama dengan KFC.malah ayamnya lebih berkhasiat sebab guna ayam organik.yang penting terjamin halal.

Dengar khabar nak buka cawangan di shah alam.Tak sabarnya.Kalau dah buka, kamilah pelanggan yang pertama!

Cukuplah entry raya kami.jumpa lagi aidilfitri tahun depan.InsyaAllah...:)

No comments: