ads

Thursday, August 12, 2010

Kids recent activities

Assalammualaikum wbt

Salam sayang.Salam ramadhan al mubarak buat semua.Selamat menjalani ibadah berpuasa dan mendapat keberkatan di bulan yang mulia ini.Ramadhan kali ini,ialah ramdhan ke 3 sebagai seorang isteri.ramadhan ke 2 bersama puteri kecil kami Aufa dan ramadhan pertama buat little calliph,Adam.Alhamdulillah,syukur masih diberi peluang menjalani ramadhan kali ini.

Kepada ibu-ibu meyusu.bulan puasa memang mencabar penyusuan kita.tapi teruskan penyusuan kalian.kerapkan penyusuan dan ambil makanan berkhasiat ketika bersahur.InsyaAllah, cukup susu untuk anak-anak kita.

Adam tengah berpikir


Alhamdulillah,bila adam sudah baik demam.senang hati.Dapat menghadiri majlis kenduri kendara.dapat keluar bersiar-siar.hehe.Last weekend kami sangat padat dgn meluangkan masa dgn anak2.bawa anak2 ke mines, gardens dan midvalley.Oh ya,Jusco sudah start sale!..cepat je! hehe.akhir sekali ke taman titiwangsa.

Mines cruise tour


Kakak mithali :)


Excited bagi ikan makan


Aktiviti kesukaan adam,makan tangan sendiri..;p


yay! we have so much fun!!! geram tgk dia!

Suka gayakan mereka warna sedondon :)


Semalam kali kedua bawa adam ke masjid.kali ini bawa untuk iftar dan berterawih.walaupun wanita sebenarnya lebih afdhal solat dirumah.Tapi apa salahnya sekali sekala bawa anak-anak ke masjid.Sejak ada anak,memang boleh dikira berapa kali ummi ke masjid.Lebih senang berjemaah di rumah.Ramadhan lepas, ada juga bawa aufa ke masjid.Tapi bila ada orang boleh jaga aufa.Barulah boleh solat.

Semalam kami ke Masjid putrajaya.mereka ada sediakan ruang solat untuk mommies yang membawa anak2 kecil.ummi hanya dapat solat maghrib dan isyak.terawih tak sempat,adam sudah menangis mahu tidur dan nyot nyot.hehe.Ummi memang sudah jangkakan.Belum tentu dapat berjemaah kerana melayan karenah dan ligat anak2.Walaupun agak leceh bawa anak2 solat di masjid.Tapi tiada salahnya kita biasakan mereka dengan suasana masjid.Apa saja yang baik haruslah diterapkan kepada anak-anak dari awal lagi. :)

kakak aufa di masjid besi,putrajaya

Adam di masjid putrajaya

adam montel.muah3x!


Jumpa pula fifi pengacara bersamamu dulu tu.cantiknya dia.baby handsome dia,fahd al warith ligat jalan sana sini.seronok dia explore.even dia pun tak dapat terawih. berjemaah,tapi dia seronok sbb first time bawak fahd ke masjid.comel ^_^.

InsyaAllah, ada masa kita berjemaah di masjid lagi ya.Tapi Aufa kena janji duduk diam-diam.Kakak kan pandai ikut ummi solat.Adam kena janji jangan menangis kuat2 ya sayang..Semoga kalian menjadi anak-anak soleh dan solehah :)

10 comments:

Pija Madzlan said...

Selaat berpuasa dan bertarawih...huhu.......semenjak Asmaa' lahir sampai hari ni baru berapa kali je dapat ke masjid untuk tarawih..rindunya saat bertadarus bersama kawan2 dulu :(

alinalan said...

Selamat berpuasa to odah & family...
Sronok tengok akak Aufa yg mithali
Happy BF ummi...

Unknown said...

salam ramadhan ummisalsabila..bestnya dpt bw ank p masjid wpun xsmpt trawih,sy beberapa kali je p masjid dgr ceramah bw ank tp xdpt cncentrate pada isi cramah pun coz sbuk lyn ank jln merata..huhhhh...penat je yg dpt ;)

Ummi Shira (AshAnas) said...

anas plk br dapat kaki n mmg xbleh dok diam... huhu, shira terawih kt rumah je...

Sharini aka Ummi Khayra said...

hehehhe bestnyer g masjid putrajaya... akak takde pegi memana lagi.. semua kat shah alam... Kalau raudhah g terawih kat shah alam, boleh jumpa :)

Hanz Jamaludin said...

Dah lama x jengah sini..salam ramadhan untuk Raudhah sekeluarga..

Ummi Salsabila said...

sitisifir : betul kak.rindu pula ms dulu2.seronok ke surau n masjid sama2:)

Momma Mia: thanks akak..slmt BF n pumping juga kak.:)

ibunafis : dah ada ank gitulah.hihi.rmi juga mommies yg cmtu.xdpt solat,kejar anak.hehe.

Ummi Salsabila said...

Shira: xpe,afdhal lg terawih kat umah.tp suasana kat masjid mmg seronok kan..budak2 pula suka sbb luas.explorela keje dorang:)

Kak ninie: yeke kak.nnt nak pi msjd shah alam gakla.if pi kite roger2 akak ok.

Hanz: selamat berpuasa untuk kak Hanz n family juga.:)

yatie chomeyl said...

canteknya fifi...lg cantik dr dlm tv ek

Ummi Salsabila said...

yatie: sgt cantik dan cute.even tanpa secalit mekap.:)


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers