ads

Tuesday, December 2, 2014

Mencawan baby?

Baby mugging? Ia adalah trend terkini mak ayah mengambil gambar anak dengan pelbagai cawan sebagai prop. Terkini ke atau saya yang baru tahu? Jarang online sekarang, benda viral pun lambat tahu.Hahaha.

I selidik tadi, dah lama juga sebenarnya.Dari tahun 2013. Ketagihan ini menjadi viral dari seorang mak ni, dia boring.kemudian dia sesaje snap gambar anaknya bersama cawan.Dipetik dari blog mak ini, mommyshorts.com

I like a post on The Happy Place called "Bored Moms of Instagram are 'Baby Mugging'".

First sentence:
"A trend started by bored mom Ilana Wiles of the blog Mommy Shorts has gone viral. It involves photographing your baby so that she looks like she has replaced the coffee you drink to deal with the exhaustion she causes."

.
Siapa lah yang tak enjoy tengok gelagat baby ditambah dengan emosi mereka di" dalam cawan" ? Comel lah sangat.

Well, mommies, bila boring takde kerja tu..apatah lagi mommies yang rajin lagi kreatif, apa kata kita tinggalkan kenangan manis dengan penuh kreatif hanya dengan menggunakan cawan. Idea “Forced Perspective” ini sungguh comel!.

20 tahun akan datang, boleh sama-sama ketawa dengan anak-anak melihat gambar-gambar yang kita ambil dengan konsep ini. Saya memang dah lama tak dera anak-anak posing ni.Tapi kalau dapat shoot aksi natural dmereka lagi cun!

Jom, pergi ambil cawan sekarang!









Yang last paling kena dengan Sarah..Hahaha.Suka melabur je...

No comments:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers