ads

Wednesday, November 19, 2014

Kisah suami isteri yang menyentuh perasaan



Gambar dan caption yang banyak orang repost perkongsian dari seorang jejaka.
Bukan kisah cinta stereotaip yang biasa kita lihat di kaca televisyen, ini memang cinta sejati! 

Dari gambar ini, dapat lihat sang suami yang penyayang..dan pengajarannya dari caption gambar ini.




"Today experienced, mereka dtg ke kedai untuk mencari sepasang kasut. Isteri ditemani oleh seorang suami yg ckup setia dan menghargai pasangan nye, dengan diberi kelebihan cacat penghlihatan si suami mengiringi isteri sepanjang memlih kasut. Ini perbualan antara suami isteri dan aku: Suami : awak nak kasut warna hitam pink atau hitam kelabu? Isteri : bagi abang mana yang cantik? Suami : yang pink ni cantik, sesuai dengan jubah awak. Aku: encik saya ambil kan saiz ye, nak saiz ape ye? Suami: isteri sy pkai saiz 8, blh tlong ambil kan? Aku : (dah ambil kasut), maaf saiz 8 xde la tngl saiz 9. Cuba try dlu. Ini pon tngl warna hitam kelabu. Isteri : boleh sy try dlu bang( gambar diatas). Suaminya tunduk dan menyarungkan kasut pada kaki isteri. Suami : haa cantik kene dgn awak. Isteri : sy rasa sy nak kasut yg dekat depan tadi, yg sy mula2 cuba bang. Aku: ambil kasut n bg akak tu try. Isteri : abg, sy nak yg ni. Suami : wahhhh ini lg cantik awak pkai ( sedangkan suami dia suka yg awal td, dan harga nye lg mahal) Isteri : ABG, SEPANJANG HIDUP SAYA, SAYA X PERNAH TAU SECANTIK MANA KASUT YANG SAYA PAKAI. SEMUA YANG CANTIK DI MATA ABANG, BERGANDA CANTIK DI MATA SAYA.SAYA CUMA DAPAT RASA KESELESAAN KASUT NI SAHAJA. Aku : menangis 😭😭😭😭 ( dalam hati ) Suami: okay kita beli yg ni. Abg byr skjp. -people say "BEAUTY IS PAIN" tp bg akak tu dia dah dapat rasa kesusahan sejak azali lagi tanpa mengeluh dan bersyukur seadanya. Nowadays, kita cuma fikir dan kejar kemewahan semata3 sedangkan mereka dah capai kemewahan yg sebenar 😭😭😭"

Ya Allah.Memang deep kata-kata akak tu.Dia rasa bahagia kerana selesanya kasut itu, bukan kerana cantiknya kasut atau mahalnya kasut! 

Bahagia itu pilihan.

No comments:


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers